torsdag 16 januari 2014

New gear!

Ja, pryltoka deluxe. Men ett fast syntethalsband och kort stretchkoppel har stått på önskelistan, pga

1) Har enbart det breda snygga läderhalsbandet, vilket känns kasst att använda i sämre väder. Samtidigt använder jag mest halsband i grisigt väder pga selen drar täcket bakåt (eller till träning, då funkar existerande samling bra!). Fleecefodrade halvstrypet blir blött, och strypdelen är bara i vägen.

2) Vill ha ett bra stadskoppel för yrhönan. Simple as that. Ior studsar igång av förväntningar när vi rör oss i större folkmängder (åh, vi kommer träffa någon jag känner!) och även om han numera lärt sig att behärska sig hyfsat så känns det skonsammare för oss båda att ha lite dämpning när han kommer på att stolpen vi precis passerade säkert luktar JÄTTEGOTT.

3) Det är blått (min springfärg, sjukt töntigt) och nytt och fräsigt. Och känns som en bra kombo för springa bredvid cykeln.

Så. Rea på vipdog gjorde det väldigt svårt att stå emot ovanstående argument. Koppel från ezydog (mutley, känns absolut kraftigt nog för Ior) och halsband från rogz (alpinist) kan förhoppningsvis stilla mitt jävla shoppingbegär ett tag.

Det där är lite roligt, konstaterade häromdagen att jag knappt handlat kläder sedan jag skaffat Ior. Visst, jeansen går sönder och då måste jag ha nya, och jag får lite tröjor till jul och födelsedag, men det där okynnesshoppandet när man dröjer kvar i stan efter avklarade studier har helt dött ut. I nästa sekund insåg jag att jag bara ersatt det beteendet med hundsaker...

Jag har i alla fall sålt och skänkt sådant som jag inte använder längre. En för liten dragsele kvar att bli av med, annars är samlingen ganska komplett! Och jag sydde fleecetäcke av en gammal tröja istället för att köpa, + handlar det mesta begagnat. Alltid nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar