söndag 5 januari 2014

Härliga lilla pucko

Ior börjar stöka, prata och tyka med saker i lägenheten efter bara två timmar innan. Vafalls? Han borde hålla sig nöjd längre än så.

Äsch, jag kan ju sträcka på benen och göra en kopp te. Ser mig om, konstaterar att jag inte tänt lampan. Åtgärdar saken.

Medan jag knatar runt, byter från stationär till laptop, och letar upp raggsockar till mina frusna fossingar lägger sig Ior i soffan och suckar.

När jag sätter mig och börjar plugga igen, då gömmer han huvudet under en väska och sover.


Alltså, pip och stress när det är halvskumt, men när ljuset är tänt kan man ta det lugnt? Det måste finnas ett ljus att komma undan ifrån, ungefär. Han har ju lärt sig det på något sätt, men än så länge tänker jag skratta åt egenheterna och plugga vidare (det börjar lossna wihooo).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar