torsdag 23 januari 2014

Den sämre sortens dag

PMS + Ior vägrat sova utan bara ränt upp och ner i sängen inatt, blähelvete vad dåligt humör en kan ha utan att ens ha börjat med något. Etter värre blir det, när sagda hundkräk inte lyssnar.

Nu ska jag dricka lite kaffe mot orkeslösheten, och försöka bota min och Iors konflikt medelst lydnadsträning. Jag lyckades såpass bra med att göra träningen rolig i våras, då jag körde kamplekskampanj på fotgående, att vi båda slappnar av och har väldigt mycket roligare när vi tränar än under promenader. Antagligen för att ramarna är tydligare, lättare att förhålla sig till då. Så, en av halvtimmespromenaderna ska bytas ut mot grusplanspass, varje dag ett tag framöver. Med andra ord till min helveteskorta stubin vuxit till sig lite igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar