måndag 13 januari 2014

Mysig dag

Började dagen med canicross (3,5 km, inget blodigt men det är ju backigt och vi har haft uppehåll båda två!). Efter en superbra opponering så kom jag hem, var energisk nog att gå ut med skrutt utan att ens byta till mjukbyxor. Skyller på kaffet, som är ungefär lika obligatoriskt som närvaro i pluggsammanhang. Hittade en jätteglad och fin tik att leka med i rasthagen, som tydligen är lika socialt inkompetent med tikar som Ior är med hanar. Soul mates liksom!

Kloklipp av framtassarna, ja det gick som en dans. Skrutt låg ner i soffan, husse agerade omvänt lockande/godismaskin, och jag kunde fixa till precis så kort som jag vill ha det. Eller, bara nästan, tycker tången är för slö för Iors hårda klor. Jag må vara töntig, men det slutar nog i en giljotintång med utbytbara blad. Min gamla, som saknar den funktionen, är bladet numera helt knöligt på, så även om den fortfarande är vass så går det inte riktigt att använda den. Alltså använder jag en Millers som jag hittade hemma hos mamma och pappa. Den kanske är gammal, men jag är i alla fall inte lika såld som på giljotintång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar