lördag 25 januari 2014

Miljö- och socialträning

Idag hängde vi med Stadsjyckarna Göteborg på promenad. Rätt ballt med 20 hundar nedför Avenyn! Och Ior skötte sig över förväntan, ett par busryck men han var absolut inte otrevlig eller okontaktbar. Tvärtom! Så fick vi in lite cykelställslalom och gå på studsmatta (helkonstigt). Eftersom vi var hemifrån nästan 3 timmar, med både spårvagn och bussåkning inkluderat, så har jag en väldigt trött hund nu. Han var ju tvungen att behärska sig när han skulle gå bredvid mig, istället för ziczacka runt i änden av kopplet. I pausen skuttade vi lite rallyrörelser också, det gick verkligen superbra! Må vara att jag fuskade med godis i handen för det mesta, men med tanke på hur doftorienterad skurken är så är det inte alltid som det gör någon skillnad ändå.

Nu bär det av till landet, jag ska hämta kurslitteratur hos min käre mor (väldigt smidigt att hon läst samma saker) och passa på att låta Ior dra lite pulka, är tanken. Lös vet jag inte om jag törs ha honom med tanke på hur stollig han varit på sistone, men så länge han får jobba lite med både kropp och hjärna så brukar det lösa sig. Jag har ju dessutom tänkt att han kan vara behjälplig med veden när han är hos mamma och pappa, dags att börja träna för det i sådana fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar