fredag 31 januari 2014

Jag bröt visst benet

Ont, vill inte vara gipsad resten av vintern, vill inte behöva krångla med att få hjälp med Ior när jag äntligen har ett år utan praktik. Typiskt att det inte går att få som man vill nu...

Jag har väldigt lämpligt slarvat bort min klicker. Men jag har en lista på saker som jag kan träna med Ior under min konvalescens. Inte så att jag påstår att jag kommer göra det, men ändå, om jag gör en lista här kan jag inte gnälla över understimulerad hund sen när jag struntat i det. Tänker jag mig i alla fall.

Planen består dels i servicemoment, som hämta (höger)skor, kryckor, vattenflaska och allehanda objekt. Antingen så att jag pekar och bekräftar när han tar rätt, eller med ordsignal, inte bestämt. Specialsök är också enkelt att göra, enda kruxet är väl att det är svårt att göra särskilt många rumssök på 30 kvadrat... men liggmarkeringen, och någon form av banarbete ska jag nog kunna få till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar