tisdag 3 september 2013

Promenad med Hundträffar Göteborg!

Yes, idag var det premiär för våra tisdagspromenader i Ruddalen. Tidigare har gruppen haft promenader på olika ställen på helgerna,och likaså träningsträffarna så det är lite roligt att vara med och dra igång något nytt. Själva gruppen (loggan till vänster är en länk till hemsidan) är  inte heller särskilt gammal, och går ut på att alla delar med sig av sin kunskap och tips om hur man har kul med hunden. En underbar idé, tycker jag!

Idag hade vi en ärkefiende med, och generellt ganska många hundar som inte varit med innan så bitvis blev hundarna väl spända, men jag tycker alla skötte det snyggt och respekterade varandras gränser på ett bra sätt. Egentligen är jag inget stort fan av flooding som träningsmetod, men just därför tror jag att återkommande promenader på samma ställe är en bra grej. En bekant miljö, inte samma press på att man måste ta sig runt slingan med alla andra utan man gör som det passar en själv och hunden. Nu funkar Ior helt okej även där, men jag kan känna att det hade varit bra om jag inte varit så jävla envis med att gå runt exempelvis Delsjön med en lite för stressad hund de där första gångerna, utan istället bara betraktat. Men det är lite som rasthagen, svårt att övertyga sig själv om nyttan i att skita i den förrän man tabbat sig. Yup, jag är mänsklig och klantar mig, men tycker i alla fall att jag närmar mig mitt ideal! Eller, Ior gör i alla fall det ;)

Nu ska vi bara se om jag får några som nappar på mina idéer för träningsträffar, behöver ju deltagare för att det ska bli något av saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar