fredag 13 september 2013

Full fart!

Nu är vi hos mina föräldrar igen, det har blivit min lilla reträtt när saler och ting inte blir riktigt bra. Det hjälper!
Ior lever loppan, såklart. Det finns lite mer yta här. Bilden är från en ö som vi åkte ut till igår, himla roligt med blåbärsris! Vilket såklart också innebär att han har extrafläckar i nyansen blåmärke.
Äkta kanonkulemodell, då räcker mobilkameran inte jättelångt.
Nu har jag dessutom dristat mig till att ha honom lös hela skogspromenaderna, och visst tusan funkar det! Även de gånger han uppenbart fått fatt på ett roligt spår så räcker det med en vissling så räcker det med en vissling så kommer han flygande.
Kom igen nu då!
Å andra sidan är det inte lika knivskarpt tvunget att han kommer direkt: utan hundmöten eller hundrädda personer ute så gör det inget om han bara måste skvätta lite innan han kommer farande.
Det enda problemet är egentligen dessa fåglar. Han har lyckats självbelöna igen... å andra sidan gick vi och tränade kontakt i koppel i en kvaft när vi tog oss runt fågelfältet efteråt, så hopp finns. Dessutom kom han direkt när jag började gå åt andra hållet, så skrämma fåglar är inte roligare än att man måste ha med sig matte också. Trevlig insikt, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar