söndag 8 september 2013

Dagens

Rallylydnad med externbelöning i form av tennisboll, samt mjukosten hos mig. Strålande sol på planen framför huset, perfekta förutsättningar!  Läggande under gång, kan fortfarande bli kvickare och jag rättar till honom alldeles för ofta (lägger sig inte hela vägen, armbågarna måste i direkt på "ligg"!). Följsam och riktigt fin kontakt i svängar, trängde någit i vänstersväng i början och tappade efter i transportsträckor på slutet.  Mitt fel, får sluta tidigare!

Ja, också har han fått ca 5 km cykeltrav också.  Bredvid cykeln pga värmen, det var lite lurigt i början men när han kopplade var han skitduktig! Finns kanske hopp om odågan ändå. Tyvärr var jag på lite för dåligt humör så han fick lära sig medelst inbromsningar och allt surare matte... bytte iaf ton när han sprang fint bredvid bakhjulet, men hade inte behövt lacka ur. Har blivit slarvig med det och känns som att han är mycket fjäskigare och osäker mot mig. Inte kul! Jag har mitt ideal för hur jag ska bete mig med honom eftersom jag vill ha en självsäker och trygg hund. Inte för att Ior är raka motsatsen, men jag tycker att vår relation går delvis åt fel håll. Alltså: skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar