lördag 11 oktober 2014

Storskurk spårar och liten får manikyr

Söksällskapet hjälpte mig och lade ett spår åt Ior, får att se om han skulle ta spår från någon annan. Stjärnan gick superfint i kärnan på ett purfärskt skogsspår, supermotiverad dessutom! Dock ett tapp pga för mycket tryck i kopplet när jag inte riktigt hängde med genom terrängen. Han behöver bli mindre störningskänslig för mina intryck, fixa markeringar och sen har vi appellspåret utan minsta tvekan. Eller, vi kan väl råka klara det i nuläget också, men i det fallet känner jag att jag vill ha honom genomtränad innan jag sticker ut och tävlar. 

Och jag har klippt klorna på Tippex för första gången! Uppfödaren har ju redan gjort det ett par gånger, men ser ingen anledning att låta den träningen gå till spillo. Passade på när han var trött och bara ville gosa, så det var inget direkt avancerat heller. Är ändå liiite jobbigt att han har tre svarta klor, åtminstone nu när de är så små, men jag klarar mig ändå. Eller, en av de svarta är snarare brindle, spräcklig på nåt vis, urgulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar