fredag 17 oktober 2014

Lek och grund för ensamträning

Första dagarna ville Tippex ha fysisk kontakt mer eller mindre konstant, och gick jag ifrån soffan så var han tvungen att följa med. Jag har utnyttjat det för att lära in inkallning, men samtidigt passat på att lämna honom när han var vaken och lugn för att han ska klara av det. Våra steg hittills har varit att ligga kvar och inte hoppa upp och glo efter mig när jag

  1. Reser mig ur soffan
  2. Grejar i köket (bakom soffan)
  3. Går ut i hallen
  4. Går på toa
  5. Går till ett annat rum och pratar med M.
3-5 är fortfarande inte självklara, även om han är trött. Det går ändå framåt, så jag tänker att det mest handlar om att känna sig hemma och trygg, och jag tvingar honom inte att vara själv. Kanske hade kört med kompostgaller om det funkat, men de är bara hinderbana enligt Tippex.

Och apropå trygghet så ser det numera ut  såhär hemma. Gospluttar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar