torsdag 2 oktober 2014

När vi ändå håller på

... så kör vi alla varianter på cykelpass på en och samma gång!

Först den vanliga transporten till och från skogen. Det märks redan på Iors driv att han fått springa lös en hel del, han fattade galopp självmant säkert fem gånger på väg bort, och var väldigt mycket uthålligare än vanligt!

När vi väl kom till skogen var han ganska dragig och intresserad av nån doft, så jag vågade inte släppa honom lös som jag annars planerat. Som tur var hade jag backup i form av dragsele och tolklina i ryggsäcken! Snabbt ombyte, och sen jobbade han på stadigt i de tråkiga uppförsbackarna. Skönt för mig, hatar att cykla upp där själv.

Sen kom vi till dagen mål: jag skulle testa singletrack! Det finns några mysiga småstigar som inte är jätteknöliga, men feg som jag är så blev det många "LÄÄÄSKIGT JUH, VÄNTA!"-stopp. Ior strosade runt framför mig, och stannade och väntade med jämna mellanrum... Väldigt trevlig hund att ha med, helt klart, även om jag till och med var långsammare än jag förväntat mig.

När vi sedan kopplade på för drag igen, den här gången nerför, lät det däremot annorlunda. GO GO GO! och full galopp :D jag misstänker att självförtroendet kommer övning, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar