lördag 8 mars 2014

Solen skiner, och Ior ska hem!

Svårt att vara butter en dag som denna! Eftersom jag är lite peppad så började jag med att packa Iors grejer imorse - jag har ju lämnat kvar honom här ett par gånger, och ville inte att han skulle börja oroa sig över att jag skulle sticka ifrån honom igen när jag började plocka med väskan.

Så, halv 10 på förmiddagen när packningen var hyfsat klar så satte jag mig ner för att ta det lite lugnt.

Jättekonstigt, tyckte hunden.¨

Kom igen kom igen KOM IGEN vi ska ju hem nununu! pep Ior. Om och om igen.

Som tur är slutade han när jag gick iväg för att duscha. Antagligen för att han upptäckte solfläcken i soffan.

Sedan dess har vi även hunnit med ett kort lydnadspass. Alltså denna ängel! Stadgan är sisådär, jag har slarvat lite med stadga i sitt vilket innebär att han antingen lägger sig ner eller tjuvar när han ska sitta kvar, t.e i inkallningar. Däremot fattade han skillnaden på ställandet och läggandet, kalas!

Och, störst av allt, han var supermedgörlig även i belöningsleken. Jag hade en kong med ut som jag kastade, och det var såklart därför han var lite het på gröten i inkallningen också ;) sen sprang han och busade och ärevarvade tills jag kallade in honom, och han släppte leksaken direkt utan tjafs och undanmanövrar.

Nu ligger han och sover i solen igen, den lilla nöten <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar