söndag 23 mars 2014

Åka tåg osv

Varit hos mina föräldrar för att botanisera i mors bokhylla inför kommande litteraturkurs. Vilket innebär att Ior fått åka tåg, och jag blir så löjligt tacksam över hur enkel han är med det varje gång. De där plågsamma jävla resorna där det var aktiv ryggsäck som gällde, medan han skakade och pep av förväntan i 1½ timme... han lugnade i bästa fall ner sig ett par minuter innan tågets nästa stopp, sen var det dags igen för ALLA RÖR PÅ SIG DÅ ÄR VI FRAAAAMMME KOM IGEEEEEEN

Nu då? Han får sin filt i sätet innanför mig, och sover i stort sett hela vägen. Jag får tjata upp honom när vi är framme, måste ju packa undan filt och få på mig stora väskan vilket tar lite tid. Älskade tröttgubbe!

Ännu härligare var det att släppa honom på gräsområde och se honom dra iväg i full fart, för att sedan självmant cirkla tillbaka - fortfarande i idiotfart, men följsam och samarbetsvillig! Känns som att jag bara inbillar mig, inte kan han väl ha blivit såhär bra.

Å andra sidan har vi inte stött på vilt på väldigt, väldigt länge. Eftersom min fot fortfarande är klen vill jag inte utsätta den för eventuella misslyckanden i den träningen, och när vi nu bor mitt i betongen så finns inte så himla mycket att jaga efter. Tyvärr är istället väldigt mycket bilar, så lös går han ju inte ändå... Men det är mycket öppna områden, breda gångvägar och möjligheter att ta ut avstånd i hundmöten osv. Har dessutom hittat ett till ställe att köra kickbike på, där jag nog kan testa lite downhill själv också. Spännande! Men innan dess måste jag ju kunna använda foten normalt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar