onsdag 12 mars 2014

Låg prio på "gå ut"

Bara älskar hur lite värde Ior lägger i att gå ut. Efter att ha knött med helfnattiga jyckar i hallen under min uppväxt är det en fin kontrast, som dessutom bjuder ett och annat skratt. Typ idag:

  • husse ska ut med Ior, eftersom jag fortfarande har ont i ben********. Nä vadå, jag vill ha med Kajsa muttrar Ior och travar in till mig i köket, medan husse står i hallen och lockar. När jag går med ut till hallen dyker han i selen.
  • När de kommer utanför dörren vill Ior trava iväg bortåt i korridoren. Vägen ut är till vänster, och dessutom har han redan fått utforska resten av vår våning, eftersom husse tycker det är jättekul när Ior är lite nyfiket korkad. Ändå ska han gå rakt fram. 
Okej, nu ser det inte alls lika hysteriskt kul ut som jag tyckte att det var. Men med Iors attityd - bestämd, glad, "det blir bäst såhär så gör nu som jag säger" fast han har noll koll - så är det svårt att hålla sig för skratt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar