söndag 9 mars 2014

Äckligt, jobbigt, och inte alls hundrelaterat

Just nu är jag lite äcklad. Och förstår varför Ior nosat oroligt mot den skadade foten...

Tejpen över operationssåret har börjat trilla bort, vilket jag antar inte är så konstigt efter en månad. Grejen är bara att den drog med sig bitar av sårskorpa. Större delen har läkt ihop fint, men det är små pluppar av irriterade ledsna områden, kanske 3 mm rakt över. Snabbkoll mot röntgenbilden: ajjemän, det är nog över skruvarna/spikarna (vad de nu använder) som det inte läkt ihop. Det är på vänstra fotknölen, vänster fot, och en till kanske 5 cm upp, dvs tunn hud.

BLÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Har inte vågat vrida på foten sedan jag upptäckte detta, typ kl 13. Vilket är dumt eftersom det ingår i sjukgymnastiksprogrammet. Men BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ tänk om skrotet typ river upp huden inifrån och sticker ut?

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Lägg till insättningseffekter från SSRI (säkert förstärkta av att jag vet om dem, hipp hurra) plus pollensnor/förkylning inte vet jag, det är i alla fall drygt så har vi en ytterst jäkla skitlåg dag idag. Det är i alla fall fint med en sambo som ställer upp och tar alla hundpromenader trots att jag lovat att ta rastningarna så han bara behöver gå de rejälare svängarna plus bakar kladdkaka en dag som denna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar