torsdag 13 mars 2014

Idag kan jag gå!

Var självklart då ute nästan en timme i eftermiddagssolen. Jätteskönt!

Min kära Iorskurk, han var överlycklig. Han har varit mycket bestämd på att det är fel när jag inte följer med ut, så nu fick han som han ville! Efteråt kom han coh tackade mig, först med sin älskade trasiga fotboll i hallen medan jag tog av mig skorna, och sedan med största blötaste pussen när jag satt mig i soffan.

Själva promenaden då? Jag borde helt klart lära mig att använda mössa (mina öron gråter) och allergitabletterna hjälper inte fullt ut, så om jag hade försökt anstränga mig fysiskt hade det nog blivit andningsstopp. Men det gick bra! I enda hundmötet fuskade jag och tog in Ior i träningsläge.  Vi körde lite ställanden med inkallningar, för kallt för att göra lydnadsmomenten ordentligt med all stadga som ska till. Jag verkar ha börjat fuska, säger "ååååh - stå!", aja baja. Över huvud taget är signalkontrollen kass för tillfället, och utifrån tanken att tydlighet minskar stress så är det helt klart något att arbeta med. Nu har vi ju följsamheten och träningsviljan att faktiskt få till något vettigt med.

 Nere vid vattnet släppte jag kopplet så fick han trava runt lite själv, han lyssnade superfint och var inte brydd av de fåglar som var där. Det var inte heller särskilt mycket folk där han fick gå och ströva, där det var fler tog jag in honom till min sida igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar