lördag 10 maj 2014

Lite shopping, mer lydnad!

Idag har vi varit på Huveröds och fånat oss!

Det skulle vara något jippo där, men som vanligt var jag för upptagen med att spana på roliga prylar och såg aldrig mer än några återförsäljare för saker jag inte var intresserad av. Däremot blev det ett rapporthalsband (drömmen lever än), en apportbock och en liten dalmatinerprickig mjuk pipleksak.

Så idag har vi suttit på bryggan i solen och tränat apport, till slut med en riktig apport! Önskar att jag börjat med det tidigare, för till och med platsen börjar ta sig, medan apportträningen går sååå  l å n g s a m t . Jag började släppa apporten idag, och han höll den okej i någon sekund. De gånger han började tugga så tog jag apporten utan klick, och började om med att dra i den.

Samtidigt börjar jag tänka att det inte är hela världen om han tuggar lite. Vi har inga stora ambitioner, det skulle vara kul med ett LP1 men längre än så har jag inte planerat. Nu när platsliggningen börjar bli lite mer ordnad, så börjar jag tänka att det nog ska bli en träningstävling, och kanske någon inoff, innan året är slut. Vilket, om man räknar med hur frusen Ior är, innebär typ oktober :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar