måndag 26 maj 2014

Hundlöpet!

Tiden blev 27:54, vilket inte är så tokigt eftersom jag misstänker att förra årets 27:16 gick på en kortare bana. Dessutom hade jag kapat minst en halvminut om jag inte sprungit fel och följt efter milarna istället för raka vägen till målet i slutet... placeringen blev 8e kvinna, alltså samma som förra året.

Det jag framför allt tar med mig är ändå något helt annat, och onädligt mycket viktigare: Ior gick som en klocka! Fokus framåt i omkörningar, kortade in linan av hänsyn till de andra, men han var helt ointresserad av de andra hundarna. Drog på och jobbade, inget sniff och kissande. Lyssnade till och med på "håll höger"! Älskade toktönt <3 Nu är målet ett grönt kort innan året är slut, så vi kan ta oss iväg och tävla canicross såfort barmarkssäsongen är igång 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar