fredag 2 maj 2014

Det var inget...

Spricka i tassen igen. Med andra ord blir det vila från våra travrundor, skit också! Det hade inte varit så stort problem om det inte var för att han får skavsår på sporrarna av skorna. Får tejpa dit plåster och se om det hjälper, antar jag. Oavsett så ska sprickan gå ner innan han ska lägga så mycket tryck på tassen.

Nu har jag bara ett par skor dessutom, ska ta och beställa ett par i storleken mindre till baktassarna. Där finns inga sporrar att slita på, så det borde fungera bättre. Kommer garanterat behöva skor som skydd mot allt salt här i vinter i alla fall, så kan likaväl skaffa dem nu. Och kanske en promenadsele när man ändå är igång, hurttan är supersliten och webmastern alldeles för varm. Är lite kluven, har beställt en wp-sele, läderkoppel och munkorg (bl.a för att underlätta veterinärbesök), och borde göra mig av med saker innan jag skaffar mer, och dessutom strama upp och bli snålare om jag ska kastrera Ior och dessutom pröjsa 6 veckor dagis i sommar. Gah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar