söndag 22 december 2013

Lugnande signaler = magi

Hälsade på hos syster och hennes goa byrackor igår. Lillgrabben, som är nästan exakt ett år gammal, är ungefär som Ior på speed (fast samarbetsvillig) när det kommer besökare, avknappen får man leta på månen efter. Eller, det kändes åtminstone så när han skulle få lugna ner sig bakom kompostgallret.

Så småningom satte vi oss i spffan hos tokvovven istället, eftersom han ändå är van att ta det lugnt där. Han klättrade på mig och skulle pussa och åla sig och OHHEJVADKULATTDUÄRHÄR, han skickades ner på golvet, frisignal på lugnt beteende, upprepa.

Han var med andra ord ganska trött när jag kom på att använda ansiktet, och inte bara vända mig borta för att visa att vi tar det lugnt. Vinkla bort huvudet så han precis såg vad jag gjorde, kisa blinka blinka gäääääsp... på en halvminut gick han från tidigare beskrivna intensitet till att lägga sig för att sova i mitt knä.

Fick upprepa det också ett par gånger, men med längre intervall, och det märktes att pyret kom till ro istället för att ligga och vänta på tillfälle att explodera. Han hade som sagt även tröttat ut sig innan, men det är inte omöjligt att låta honom vara hyfsat trött när gäster kommer... framför allt så fungerade det när ignorera helt uppenbart inte gjorde det. Kändes riktigt fint <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar