måndag 16 december 2013

Blöt promenad

Och inget regntäcke fick hundstackarn heller! Dumt dumt.

Jag har varit skittrött på vanliga skogsrundan hur länge som helst, och bestämde mig för att gå åt ett helt annat håll. Irrade runt på gångcykelvägar, via Marklandsgatan till Slottsskogen och rasthagen där. 2 h 30 min är inte illa pinkat för att vara mörkerpromenad i ruggväder! Och det är på såna här promenader som flexit kommer till sin rätt, jag kan låta honom gå friare på vissa ställen, men också låsa kopplet på en meters längd när vi går på trottoarerna. Fab. Annars har jag tröttnat lite på det, det blir varken hugget eller stucket så Ior vet inte om han får ströva fritt eller ska gå koppel och det blir bara förvirring och konflikt av det hela. Åtminstone här hemma, på nya ställen var han så upptagen av dofter att han gick ungefär i mitt tempo ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar