torsdag 29 augusti 2013

Panik och/eller skitglad

Skulle vara lite smidig och lägga ett personspår, hyfsat enkelt sådant, till Ior innan jag handlade.

Allt var frid och fröjd, åtminstone till dess jag skulle plocka upp mina nyckar. Tappat dem! I skogen självklart.

Som tur är flyr husse landet först på söndag, så jag ringde och avbröt hans spelkväll. Ior fick sig en längre ensamstund än planerat också, men led inte så mycket av det - han hittade ju kyckling i diskhon!

Ut och låta Ior spåra, vafan, jag har gått det två gånger (kort nog att komma ihåg hur det gick), och i bästa fall hjälper han till, i sämsta har jag fortfarande lite fyrbent sällskap.

HAN SPÅRAR OCH SÅ JÄVLA FINT!

Sagan om mig, Ior och personspår är ren jävla hatkärlek, ena gången är han klockren nästa bryr han sig inte, en tredje gång råkar jag lägga starten precis vid en rasthage, nästa sidvind och jag korrigerar för att få honom "rätt" osv osv. Duktigt dåligt. Nu var alltså planen att börja om och faktiskt göra rätt, samt ha något med jävligt högt värde med. Alltså blev det 15-20 meter med frolic gnuggat i spåret och ett spårslut som var en frolic uppbruten och utkastad, samt leksak om han prioriterade det (facit: totalignorerad).

Spåret var kort och rakt men han fick ändå hålla koll, för det var genom buskage och över 2 m höga stenar. Sjukt kul!

Ja, och vad hände med nycklarna?

De låg i kassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar