tisdag 22 juli 2014

Vanliga frågor

Herr brunprickig väcker en del uppmärksamhet från gemene hen. Inget underligt med det kanske, men efter ett par år börjar samma gamla kommentarer bli riktigt gamla. Nu har Ior börjat skälla ut de som försöker börja småprata med mig, så numera slipper jag många av de där samtalen när jag ska vara ambassadör för min stackars hund som inte kunde bry sig mindre om främlingar. 

Vad är det för ras? ------------------------------------------- En dalmatiner, de ser man inte så ofta!

... nähä? Jag ser en varje dag, faktiskt.

Bruna prickar, det är lite ovanligt va?

Det är som labradorer, ovanligare anlag. Och märker ni temat? Så ooooovanlig och speciell hund bara måste vara allmän egendom. 

Sen har vi de som tror att han är blandras eller pointer pga färgen. Jojo, viktigpettrar som kan tala om för mig att jag har fel finns i det här lägret.

Därtill är just min grabb värd att kommentera, antingen för att han har ljusa ögon, är i fin form, eller för att han är så himla liten.

Totalt sett, ett väldigt enformigt samtal. Ytterligare en fördel med att bo på vischan, åååh nästa år blir det permanent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar