tisdag 21 maj 2013

Hundlöpet

Tror inte jag sagt det, anmälde oss till hundlöpet i Göteborg förra veckan. Till helgen smäller det! Eller, förhoppningsvis springer vi utan smällar. Att jag ens övervägde beror på att 1) Ior har varit riktigt lugn de senaste promenaderna i större grupp (så länge vi inte haft löptik framför, attans vad svår störning), och 2) vi har kunnat träna med sällskap, eftersom en till i rasthagemaffian ska vara med!

Vi kör fem kilometer, delvis pga min fantastiska förmåga att skada mig, men också eftersom det kan bli varmt i slutet av juni, även för en vit korthårig hund. Vanliga dragtävlingar går ju inte om det är över 15-16 grader nånstans, men här kör de uppenbarligen oavsett vilket... vi får väl se hur det ser ut, i den värsta värmen i fredags ville Ior knappt gå så jag håller tummarna för mysregn och småhuttrigt. Enligt yr.no så är det också ganska sannolikt, får bara hoppas att det stämmer!

Nu blir det seminarium om läromedel... säger till om vi kommer fram till något banbrytande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar