lördag 21 juni 2014

Viltspår!

Vi har alltså inte kört viltspår sedan förra sommaren, så min nyfikenhet var enorm när vi satte igång. Självklart börjar dåren med att tvärsäkert knata åt fel håll...

Efter en omstart var han i alla fall helt fokuserad på uppgiften. Jag hade lagt spåret i rejält snårig terräng, varierat med klippmiljö så den biten var helt klart en utmaning. Däremot blev det inte så mycket vinklar som planerat, de uppstod där det behövdes men inte mer än så. Liggtid ca tre timmar. I vanlig ordning har jag ingen koll på hur långt spåret var...

Och uppenbarligen hade Ior inte heller någon aning, för han knatade rakt förbi klöven! Alltså gick han på mitt personspår, även om han var lite extra motiverad av blodkryddan.

Jag är i alla fall väldigt nöjd med hur han jobbade, även om start och slut blev lite hafsiga. Jag gissar att det här är hans minst slarviga spårande någonsin, och utveckling är alltid roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar