torsdag 10 oktober 2013

En trött natt

Ior har varit kass i magen inatt, husse sprang ut med honom eftersom jag har en tid att passa på morgonen och inte han. På eget erbjudande, jag hade aldrig tvingat honom och dessutom tänkte jag inte ens på att han har sovmorgon, men det är fruktansvärt snällt av honom när dealen från början är att min hund, mitt ansvar.

 Sen kunde jag självklart inte somna ändå, låg och lyssnade efter att de skulle komma tillbaka, och sedan att Iors mage skulle börja knorra igen, för om han inte kommer ut och äter gräs då så kräks han. 

Och det är bara för att jag varit glömsk, lat, klantig, vilket som och gett 50/50 morgon/kväll av maten, han måste få åtminstone 60-70% på kvällen för att inte bli tom i magen under natten. Eller så var det den där oidentifierbara grejen han lyckades äta utanför porten häromdagen... oavsett, blä. Ska försöka ge större del egenkomponerad barf igen, då lyckas jag bättre med proportionerna än om jag har en 500 g korv som jag delar på hälften för att det är smidigt. 


Nu borde jag släpa ut en väldigt trött hund på morgonrunda innan jag ska åka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar