tisdag 26 mars 2013

thlött

Världens mysigaste Ior är helt slut. Han har lekt i rastgården i typ 2 timmar idag, med både kompisar och nya bekantskaper (världens lyckligaste dobberman, bland annat). Skogspromenad på det, varken lång eller inte utan bara det vanliga. Så avslutas dagen med ett enormt älgben med massa gött på.

Efter över två timmar flåsar han lyckligt och puffar lite på kompostgallret som spärrar honom från att släpa ut äcklet från köket. Och då fanns det tillräckligt med slamsor kvar i ena änden att jag stoppade in det i kylen igen. Seriöst, den hunden har inte flåsat på hela vintern! Så, nu när vi kom in från kvällsrastningen slocknade han i soffan bredvid mig efter max fem minuter. 

Också skönt med detta: han blir inte hyperaktiv av övertrötthet. Jag har tyckt att han varit det på sistone, och insåg att jo, jag har belöningskampat med honom ungefär varje dag sen i helgen (jag slängde ihop en lyckad leksak till kursen). Idag har jag tvingat mig själv att lämna den hemma, och får nog göra det imorgon också. 

Eftersom han varit lite seg så blir det en riktig tråkdag imorgon, ingen rastgård och ingen träning, max en timme på varje promenad, idealt 30-45 min som mest. Kan ju inbilla mig att jag kommer städa och plugga på tiden som jag får över ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar