onsdag 16 januari 2013

Duktig hund och annan kul skit

Ior har varit i två olika rastgårdar idag, och varit försiktig och duktig mot unghane (strax under året), lugnt språk bara och likaså mot två frallor (den ena även 7 månader gammal hane!). Jätteskönt att se hur han stelnar till lite, liksom bara talar om att han inte vill ha kontakt, och sedan travar därifrån. Lekt och busat har han också gjort, helt perfekt.

Nu har jag skaffat färskfoder också! 5 kg, så det var inte så farligt att bära heller. Älskar min stackars speedo-rygga, även om den faller i bitar.

Det bästa av allt: denna veckans sökord för att hitta hit till bloggen. Någon har sökt på "jag måste prutta", skrattade mer än lite när jag såg att det ledde hit. Jojo, sökoptimerad text som fan.

Och nu måste jag komma igång med hemtentan. Deadline är på fredag och jag känner mig trygg med att jag kommer hinna, jag gillar uppgiften (jämföra två skönlitterära verk från kursen) och har kommit på vad jag ska skriva om. Känns oförskämt bra, helt enkelt! Har en komplettering och en till tenta i filmvetenskap som inte är lika lockande och tillsammans ungefär lika stora som tentan, men där får jag väl krysta fram något när jag har bråttom nog att lyckas med det. Tänker gotta mig i den roliga uppgiften först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar