torsdag 24 januari 2013

.

Som kompensation för gårdagens ofrivilliga ledighet går jag idag upp tiiiidigt ( = mörkt ute, så man går upp tidigt ofta på vintern), sovit hos pôjka och ska sitta på bibblan och läsa referensexemplar av kurslitteratur. Awesome? Äh, sovmorgon får jag ta till helgen. Eller på söndag, det är långpromenad bland massa hundar på lördag...

 fast frågan är om Ior pallar (1) med tassen han får gå i lina igen och springer och så men jag tycker han har ett lite stappligt steg av och till, knappt märkbar orenhet men vill inte att det blossar upp på tredje av fyra timmar... och (2) med fikapaus i den här kylan. När vi väntar på vagnen har han alltid sitt tjockaste täcke, men skakar ändå efter en minut av stillastående. Iofs skulle jag kunna hänga på honom fleecen under hela promenaden, och slänga på tjocktäcket i pausen så han får dubbelt. Men ååååh det är typ en gång i månaden och han behöver verkligen träna på att gå bland andra hundar. Iofs blir det mest crazy overload på de promenaderna ändå.

Kan ju vänta till nästa gång så kan han ha dragsele och hjälpa mig runt nästa gång ;) beställt en måttsydd nomesele igår, med eget färgval och reflexer för sub 200 pix inkl frakt. Får hoppas att kvaliteten inte motsvarar priset, de flesta verkar ligga på närmare dubbla, eller åtminstone + 50% av det. Blir jag nöjd säger jag var den kommer ifrån ;)

Nu ska jag på toa, ge Ior mat, rasta honom och sedan bege mig till bibblan. I den ordningen! Fan, varför sitter jag och skriver så långt för

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar