söndag 9 september 2012

Springer igen!

Självklart med min lilla åsneprick. drygt 2 km på 25 min är inga världsrekord direkt, men då är ett par kissepauser (inte jag) och ännu fler hundmöten på några minuter vardera inräknade, samt att jag tillåter absolut noll drag i kopplet för både min och hans skull - jag har det runt kroppen som en axelväska typ, och halva grejen med att springa är ju att jag vill bli bra i ryggen, dessutom ska ju inte Ior snedbelastas. Hoppas/inbillar mig att lite övning i att trava rakt fram kommer underlätta framtida försök med cykel också!

Detta var då andra gången som jag gav mig på två varv på slingan vid gymmet, går till och från för att inte springa på asfalt (igen, både jag och hunden) och för att rasta honom, inte kul att springa skitnödig. Håller väl igång som mest 500 m i sträck, ca 6-7:00 tempo, och sen belönar jag vovve med att han får sniffa runt lite. Även små torrfoderbitar och jobbar igång lyhördhet med enkel vardagslydnad mellan varven. Han blir inte ens flåsig, men det är ju enformigt slit så för leder m.m (heh, ja, på mig också) så känns det som ett lagom sätt att börja, och såklart att det inte ska bli skittråkigt och pest och pina för honom. Så småningom, på andra ställen med mer utrymme, vill jag kunna ha honom lös men om han inte fungerar i koppel för att allt annat är så himla intressant lär det inte gå bättre utan, eller åtminstone törs jag inte chansa.

Ptja, det var egentligen allt. Har 150 sidor kvar att läsa till tisdag, och utifrån den läsningen ska även 3-4 sidors hemtenta in på fredag. Kalas! Emellan det en skönlitseminarium på Kamalas bok och Mellan väggarna (film). JÅBBA JÅBBA JÅ ÅBBA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar