onsdag 25 april 2012

Nu svamlar hon om hundar igen

Fått svar från hunduppfödaren, tackat nej till intervju på Liseberg pga har redan jobb (har faktiskt inte hänt mig förut, har alltid kastat mig efter varje möjlighet), och nu sk jag strax iväg på ett kursplanemöte. Den här gången är det faktiskt en lärarprogramskurs! Kan vara första gången. Förhoppningsvis blir det en liten diskussion om betygskriterier också, tredje mötet i rad som det står på dagordningen men ja, det står sist... sadface.

Har luskat vidare i gamla scheman och verkar som att jag kommer ha ca 4-6 h obligatorisk undervisning per vecka nästa termin (max 2 h/dag), herrn i huset har ungefär lika mycket men om han läser fysik och jag svenska känner jag spontant att det är jag som får hoppa föreläsningar för att en eventuell valp ska ha sällskap. Vi har dessutom sagt att det inte ska gå ut över hans plugg eller så, jag ersätter om hunden pajar några grejor i hemmet osv, helt enkelt mitt ansvar. Ska kolla runt om det finns någon trevlig själ som kan tänkas ha den ifall vårat plugg krockar innan ensamträning + mognad är såpass att den går att lämna ensam, men det jag sett hittills ser lovande ut. Tror väl inte att det är något problem att hitta någon bra som kan tänka sig ha hunden ett par timmar någon gång, men gillar att ha koll innan. Kanske märks på att jag sitter och planerar detta, och hur jag ska valpsäkra hemmet, schema för ensam- inkallnings- och allmän träning m.m. såhär fyra månader innan det som tidigast är aktuellt. 

Vill kanske också motbevisa de som frågar väldigt undrande om jag tänkt igenom det hela och om jag verkligen vill binda upp mig på ett sådant ansvar, t.ex i min ålder ska man helst resa så fort man får chansen har jag förstått, men jag mår bäst av riktiga, aktiva rutiner och eh, planering. Inte hoppa iväg någonstans och hålla tummarna, eller ligga och glassa på en strand. Funderade ett tag på att återuppta ridningen (igen), men det blir bara ytterligare en grej att komma iväg till och efter att hästen blev så stressad av att ha flera medryttare sist vill jag faktiskt ha mitt egna, och då är hund det absolut bästa alternativet. 

Ooooooooch NU är det 50 min till mötet börjar på pedagogen. Ska ta bussen pga knän och förkylning, men man behöver ju sticka samma tid oavsett man går, cyklar eller tar bussen på det avståndet (mer eller mindre) så får väl sätta fart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar