måndag 25 augusti 2014

På gång, på riktigt

Nu är jag sådär nöjd med livet, igen. Det märks framför allt på att jag är pepp och inte enbart livrädd inför höstens späckade schema, men också på att jag tycker att en timmes promenad är putt och ingenting.

Idag tänker jag skylla på mina underbara softshelltights från Stormberg. De är helt omärkliga, nu när det är svalt nog att ha dem, och det känns som att jag går näck! Vilket i och för sig är lite skrämmande inledningsvis på hundpromenaden, fick kolla ner ett par gånger och *phew* jodå, de var kvar.

Sköna byxor och pepp. Superfint!

Idag ska jag och Ior knata iväg och köpa hundmat. Hans klåda har gått ner igen, så jag tror att det främst är sommarens överflöd av matrester utomhus - jag blir GALEN på folk! - som satt sig i huden på honom. Nu när det är höstväder betyder färre picknickar även mindre ätbart skräp. Buhu säger Ior, jippie säger jag! I alla fall så fortsätter vi med Bravo bas och Carrier regular, om däremot klådan inte stillas helt så byter jag ut belöningstorrfodret eftersom han funkade på färskfoder + allergitorrisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar