torsdag 28 augusti 2014

Nya prylar och läderolja

Tog en tur till Hööks igår, dels för att inskaffa tjänstetecken till söket (jag sa ju att jag är helsåld och överpeppad):

Hålla still huvudet är svårt. Medium blev ganska stort på min lille plutt, men orkar inte cykla 16 km för att byta ;)
Hittade dessutom ett väldigt fint läderhalsband, som jag tänker mig kan bli valpens hela-livet-halsband. Går att spänna in hur mycket som helst eftersom en sätter piggen i de flätade hålen. Dessutom passar det på Ior på yttersta hålet! Större än så blir väl inte en staffe?


Skaffade dessutom ryktsten (eftersom syster i sin städmani slängde den andra), och läderolja. Både nytt och gammalt halsband och läderkoppel har fått sig en rejäl omgång. De bruna sakerna blev rejält mycket mörkare, men det hade jag väntat mig och bryr mig inte så mycket. Särskilt inte när kopplet blev så jäkla skönt!

Iors breda halsband i två lager, som jag haft i två år utan att smörja, är fortfarande inte klart. Det har blivit mycket mörkare och mjukare, men är fortfarande väldigt stelt och lite flammigt. Det går dock redan att se stor skillnad!

Före... 

och efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar